E-post som markeras som skräp hamnar i mappen Skräp (Spam) .
Om du hittar e-post i mappen Skräp kan du välja att flytta/dra till Inkorgen, vitlista, svartlista eller radera.
Vitlista betyder att man godkänner avsändare så e-post inte ska hamna i Skräp igen.
Svartlista innebär att man inte vill ha mer från den avsändaren.
Hantera e-post som hamnat i Skräp-mappen
- Gå till mappen Skräp (Spam)
- Högerklicka på ett meddelande och välj sedan att vitlista eller svartlista
- Du kan även markera ett meddelande och sedan välja Vit/Svartlista från menyn (…)
- Välj ”Vitlista hel domän” så kommer framtida e-post från tex doman.se att komma fram istället för att behöva ange kalle@doman.se och lisa@doman.se separat.

Skräppost i Inkorgen
Om du hittar Skräppost/Spam i Inkorgen som du inte vill få igen så kan du svartlista.
- Högerklicka på meddelande och välj sedan att svartlista
- Du kan även markera ett meddelande och sedan välja Svartlista från menyn (…)
- Välj ”Svartlista hel domän” så kommer framtida e-post från tex doman.se stoppas istället för att behöva ange kalle@doman.se och lisa@doman.se separat.
Användare av Outlook, Mac Mail, mobil mm
Om du använder e-postklient som tex Outlook, Mac Mail eller mobil behöver du logga in i WebbPlatsen Office via webbläsaren för att få tillgång till funktioner för hantering av Skräppost.
Om det finns e-post i mappen Skräp (Spam) så ser du det på samma sätt oavsett om du är inloggad via webbläsaren, e-postklient eller mobil.
Info
Har ni funderingar kring skräppost kontakta oss på support@webbplatsen.se