View Categories

Hantera skräppost (spam)

E-post som markeras som skräp hamnar i mappen Skräp (Spam) .

Om du hittar e-post i mappen Skräp kan du välja att flytta/dra till Inkorgen, vitlista, svartlista eller radera.
Vitlista betyder att man godkänner avsändare så e-post inte ska hamna i Skräp igen.
Svartlista innebär att man inte vill ha mer från den avsändaren.

Hantera e-post som hamnat i Skräp-mappen

  1. Gå till mappen Skräp (Spam)
  2. Högerklicka på ett meddelande och välj sedan att vitlista eller svartlista
  3. Du kan även markera ett meddelande och sedan välja Vit/Svartlista från menyn (…)
  4. Välj ”Vitlista hel domän” så kommer framtida e-post från tex doman.se att komma fram istället för att behöva ange kalle@doman.se och lisa@doman.se separat.
Hantera skräppost (spam)
Hantera Skräppost (Spam)

Skräppost i Inkorgen

Om du hittar Skräppost/Spam i Inkorgen som du inte vill få igen så kan du svartlista.

  1. Högerklicka på meddelande och välj sedan att svartlista
  2. Du kan även markera ett meddelande och sedan välja Svartlista från menyn (…)
  3. Välj ”Svartlista hel domän” så kommer framtida e-post från tex doman.se stoppas istället för att behöva ange kalle@doman.se och lisa@doman.se separat.

Användare av Outlook, Mac Mail, mobil mm

Om du använder e-postklient som tex Outlook, Mac Mail eller mobil behöver du logga in i WebbPlatsen Office via webbläsaren för att få tillgång till funktioner för hantering av Skräppost.

Om det finns e-post i mappen Skräp (Spam) så ser du det på samma sätt oavsett om du är inloggad via webbläsaren, e-postklient eller mobil.

Info

Har ni funderingar kring skräppost kontakta oss på support@webbplatsen.se