View Categories

Hantera Skräppost

Det kan hända att legitima e-postmeddelanden felaktigt markeras som spam, exempelvis om avsändaren använder ord eller format som ofta används i skräppost, om det finns bilagor och bilder, eller om e-postservern inte har rätt inställningar.

Läser du din e-post i en mobil enhet behöver du logga in i en webbläsare för detta.

Viktiga meddelanden i Spam-mappen

Om du hittar viktiga meddelanden här, kan du:

  1. Dra och släppa det i valfri mapp som t ex Inkorgen
  2. Vitlista så meddelanden från denna avsändare inte hamnar i Spam-mappen igen.

Du Vitlistar genom att högerklicka på meddelandet och väljer användare eller domän. Se nedan för mer information.

Skräppost i Inkorgen

Om du hittar Skräppost/Spam här kan du:

  1. Slänga i Papperskorgen
  2. Svartlista så slipper du fler meddelanden från denna avsändare

Du Svartlistar genom att högerklicka på meddelandet och väljer användare eller domän. Se nedan för mer information.

Förklaring Svartlisning

  • Avsändare, alla meddelanden från adressen namn@xyz.se kommer att markeras som Spam
  • Hel domän, alla meddelanden från @xyz.se kommer att markeras som Spam

Förklaring Vitlistning

  • Avsändare, alla meddelanden från adressen namn@xyz.se kommer att släppas igenom
  • Hel domän, alla meddelanden från @xyz.se kommer att släppas igenom