Det kan hända att legitima e-postmeddelanden felaktigt markeras som spam, exempelvis om avsändaren använder ord eller format som ofta används i skräppost, om det finns bilagor och bilder, eller om e-postservern inte har rätt inställningar.
Läser du din e-post i en mobil enhet behöver du logga in i en webbläsare för detta.
Viktiga meddelanden i Spam-mappen
Om du hittar viktiga meddelanden här, kan du:
- Dra och släppa det i valfri mapp som t ex Inkorgen
- Vitlista så meddelanden från denna avsändare inte hamnar i Spam-mappen igen.
Du Vitlistar genom att högerklicka på meddelandet och väljer användare eller domän. Se nedan för mer information.
Skräppost i Inkorgen
Om du hittar Skräppost/Spam här kan du:
- Slänga i Papperskorgen
- Svartlista så slipper du fler meddelanden från denna avsändare
Du Svartlistar genom att högerklicka på meddelandet och väljer användare eller domän. Se nedan för mer information.
Förklaring Svartlisning
- Avsändare, alla meddelanden från adressen namn@xyz.se kommer att markeras som Spam
- Hel domän, alla meddelanden från @xyz.se kommer att markeras som Spam
Förklaring Vitlistning
- Avsändare, alla meddelanden från adressen namn@xyz.se kommer att släppas igenom
- Hel domän, alla meddelanden från @xyz.se kommer att släppas igenom